DS Optim Korlátolt Felelősségű Társaság
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. Fogalommeghatározások:
ÁSZF: általános szerződési feltételek, melyek tartalmazzák a Vállalkozó és a
Megrendelő között létrejött Kivitelezési Szerződés illetve az Eladó/Forgalmazó és a
Vevő között létrejött Adásvételi szerződés szerződéses feltételeit, ezért az egyes
szerződések elválaszthatatlan részét képezik
A jelen ÁSZF alkalmazásában
Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
Kormányrendelet1: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól
Kormányrendelet2: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
Kormányrendelet3: 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás
közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális
szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
NGM rendelet: 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények
intézésének eljárási szabályairól
Vállalkozó vagy Eladó/Forgalmazó: DS Optim Korlátolt Felelősségű Társaság
[székhely: 8226 Alsóörs, Mikszáth Kálmán u. 22., cégjegyzékszám: 19-09-513060,
adószám: 22909952-2-19, képviseli: Baráth Gergely önálló képviseleti joggal
rendelkező ügyvezető, weboldal: www.domusa.hu / www.domusashop.hu /
www.dspellet.eu / www.dsenergia.eu , e-mail cím: info@domusa /
domusahungary@gmail.com / info@dspellet.eu / info@dsenergia.eu, telefonszám:
+36-87-884-044]
Megrendelő vagy Vevő: az a természetes vagy jogi személy, aki az
Eladóval/Forgalmazóval kötött adásvételi szerződésben illetve a Vállalkozóval kötött
kivitelezési szerződésben szerződő fél
Fogyasztó: a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerinti, a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki az
Eladóval/Forgalmazóval kötött adásvételi szerződésben illetve a Vállalkozóval kötött
kivitelezési szerződésben szerződő fél
Fűtési rendszer: a Telepítési helyen meglévő fűtési rendszer
Adásvételi szerződés: az Eladó/Forgalmazó és a Vevő között létrejött, a Ptk. 6:215.
§ szerinti szerződés
Kivitelezési szerződés: a Vállalkozó és a Megrendelő között létrejött, a Ptk. 6:252. §
szerinti szerződés
Többletmunka: a Kivitelezési szerződés tartalmát képező, de a vállalkozói díj
meghatározásánál figyelembe nem vett munka és az olyan munka, amely nélkül a
Fűtési rendszer rendeltetésszerű használatra nem alkalmas
Pótmunka: a Megrendelő által utólag megrendelt munka
Saját Termék: az Eladó/Forgalmazó illetve a Vállalkozó által a Vevő illetve a
Megrendelő részére értékesített, az Eladó/Forgalmazó illetve a Vállalkozó által
forgalmazott ingóság
Segédanyag: a Kivitelezési Szerződésben meghatározott szerelési munka
elvégzéséhez a Saját Termékeken túlmenően szükséges anyag
Termék: Saját Termék és Segédanyag együttesen
Vételár: az Eladó/Forgalmazó és a Vevő között létrejött Adásvételi szerződésben
rögzített ellenérték
Vállalkozói díj: a Vállalkozó és a Megrendelő között létrejött Kivitelezési
szerződésben rögzített ellenérték
Telepítési hely: a Kivitelezési Szerződésben megjelölt ingatlan
2. A Kivitelezési Szerződés illetve az Adásvételi Szerződés tárgya
2.1. A Kivitelezési Szerződés tárgya a Saját Termékek illetve az azokhoz szükséges
Segédanyagok Telepítési helyen meglévő Fűtési rendszerbe illesztése a meglévő
kazán kiváltására vagy alternatív megoldásként.
A Vállalkozó a Kivitelezési Szerződésben meghatározott szerelési munkához
szükséges anyagok beszerzésére, a szerelési munka elvégzésére, a Megrendelő
pedig annak átvételére és a Vállalkozói díj megfizetésére köteles.
A Fűtési rendszer, a Termékek és a szükséges egyéb anyagok részletes adatait,
illetőleg a pontos műszaki tartalmat a felek a Kivitelezési Szerződésben
határozzák meg.
A Fűtési Rendszer és az elvégzett építési szerelési munka átadás-átvételére a
Vállalkozó által előre meghatározott és a Megrendelővel előre egyeztetett
időpontban kerül sor.
A Megrendelő nem jogosult a teljesítés (átvétel, fizetés) megtagadására olyan
kisebb jelentőségű hibákra hivatkozva, amelyek a Fűtési Rendszer rendeltetésszerű
használatát nem akadályozzák, és egyébként a Vállalkozó teljesítése a
Kivitelezési Szerződésnek és az ÁSZF-nek megfelel.
A Vállalkozó kijelenti, a Megrendelő pedig kifejezetten elfogadja, hogy a
Vállalkozó kizárólag a Saját Termékek típusát illetően vállal kötelezettséget, a
felhasználásra kerülő egyéb eszközök, segédanyagok típusának megválasztása
a Vállalkozó döntési jogkörébe tartozik.
2.2. Az Adásvételi Szerződés tárgya a Saját Termékek értékesítése a Vevő részére.
Az Eladó/Forgalmazó a Termék tulajdonjogának Vevőre történő átruházására, a
Vevő a vételár megfizetésére és a Termék átvételére köteles.
3. A Megrendelő illetve a Vevő kötelezettségei és jogai
3.1. A Megrendelő kijelenti, hogy a Telepítési helyet és Fűtési Rendszert
megvizsgáltatta, és az alkalmas a Vállalkozó a Saját Termékeinek fogadására,
Fűtési Rendszerbe illesztésére, ideértve az elektromos bekötéshez szükséges
vezetékezés és teljesítmény rendelkezésre állását.
A Megrendelő köteles a Telepítési helyet mint munkaterületet a Kivitelezési
Szerződésben meghatározott szerelési munka elvégzéséhez szükséges
állapotban a Vállalkozó számára a Kivitelezési Szerződésben foglalt időpontban
átadni, valamint köteles személyesen vagy képviselője által a Telepítési helyen
tartózkodni.
A Kivitelezési Szerződésben foglalt szerelési munka elvégzése során a Fűtési
Rendszerben esetlegesen észlelt hibák kijavítására a Vállalkozó kizárólag külön
megállapodás alapján, díjazás ellenében köteles.
Amennyiben a kijavítás hiányában a Kivitelezési Szerződés teljesítése akadályba
ütközik, úgy Vállakozó jogosult megtagadni a teljesítést, a Megrendelő pedig
köteles megtéríteni a Vállalkozó Telepítési helyre történő kiszállásával
kapcsolatos költségeit az 1. sz. mellékletben foglaltak szerint.
3.2. A Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben a Kivitelezési
Szerződés hőszivattyú telepítését is magában foglalja, úgy a hőszivattyú kültéri
egységének telepítéséhez szükséges 1m x 1m alapterületű beton- vagy
térkőalapot a kivitelezés megkezdésének időpontjára létesít.
3.3. A Megrendelő nyilatkozik és szavatolja, hogy az általa megrendelt Termékek
Telepítési helyen belüli szállítása, mozgatása akadályba nem ütközik (pl.
puffertartály, beltéri egység az épületen belüli folyósokon elfér).
3.4. A Megrendelő a Kivitelezési Szerződés megkötésével nyilatkozik és szavatolja, hogy
• az általa az ajánlatkérés során megadott fogyasztási adatok (pl. m3, kWh)
helytállók
• a táv- és helyszíni felmérés során általa megadott adatok, információk (pl.
ingatlan mérete, szigetelése, hőleadók, Fűtési Rendszer, rendelkezésre
álló villamos energia teljesítmény) valósak
• a megrendelt Saját Termék zajszint adatait elfogadja, azzal szemben
kifogást a későbbiekben sem emel.
3.5. A Megrendelő köteles tájékoztatni a Vállalkozót minden olyan körülményről,
amely a Kivitelezési Szerződés szerinti szerelési munkára, vagy a Fűtési
Rendszer működésére kihatással lehet.
3.6. A Vállalkozó a rendelkezésre bocsátott adatok valóságtartalmát, hibátlanságát,
teljes körűségét nem vizsgálja, a Megrendelő az adatok valódiságának vizsgálata
alól a Vállalkozót kifejezetten felmenti, az ezekkel illetve az ezekből eredő
károkkal kapcsolatos felelősség kizárólag a Megrendelőt terheli.
3.7. A Megrendelő a Vállalkozó szerződésszerű teljesítése esetén köteles megfizetni
a Kivitelezési Szerződésben meghatározott Vállalkozói díjat.
3.8. A Megrendelő köteles a Fűtési Rendszer folyamatos működéséhez szükséges
technikai feltételeket megteremteni és fenntartani, a szükséges karbantartási
munkálatokat elvégezni. Ennek elmaradása esetén a Vállalkozó kifejezetten
kizárja a felelősséget a Fűtési Rendszer meghibásodásáért és működésének
meghiúsulásáért.
3.9. A Megrendelő a Fűtési Rendszer beüzemelését és próbaüzemet követően, a
Beüzemelési jegyzőkönyv aláírásával igazolja a Kivitelezési Szerződésben
meghatározott szerelési munka átvételét és a Fűtési Rendszer megfelelő
működését, valamint a rendeltetésszerű használathoz szükséges tájékoztatás
tudomásulvételét.
3.10. A Vevő köteles a megrendelt Saját Termék átvételére és a vételár
megfizetésére.
4. A Vállalkozó illetve az Eladó/Forgalmazó kötelezettségei és jogai
4.1. A Vállalkozó köteles a Kivitelezési Szerződésben meghatározott szerelési
munka elvégzésére és a Megrendelő részére történő átadására.
4.2. A Vállalkozó köteles a Kivitelezési Szerződés teljesítése során mindenben
együttműködni a Megrendelővel, és mindenkor a szakmai gondosság
követelményeinek megfelelően eljárni.
4.3. A Vállalkozó köteles a Kivitelezési Szerződésben meghatározott szerelési
munkához szükséges anyagokat beszerezni, azokat a Telepítési helyre szállítani,
és a szerelési munkát elvégezni.
4.4. A Vállalkozó jogosult a Kivitelezési Szerződésben meghatározott Termékeket
műszakilag és minőségileg egyenértékű vagy jobb műszaki tartalommal
helyettesíteni, amennyiben a Kivitelezési Szerződésben meghatározott Termékek
készlethiány miatt, vagy egyéb a Vállalkozónak fel nem róható ok miatt nem
állnak rendelkezésre.
4.5. A Vállalkozó jogosult a Kivitelezési Szerződésből eredő kötelezettségei
teljesítéséhez vagy jogai gyakorlásához más személy közreműködését saját
döntése alapján, korlátozás nélkül igénybe venni.
4.6. A Vállalkozó jogosult a Beüzemelési jegyzőkönyv aláírását követően – a 6.4.
pontban foglaltak érintetlenül hagyása mellett – a hőszivattyú vezérlőegységét
leszerelni, amennyiben a Megrendelő a 6. pontban foglaltak szerint nem tesz
eleget fizetési kötelezettségének.
4.7. Az Eladó/Forgalmazó köteles a Vevő által megrendelt Saját Termék
tulajdonjogának Vevőre történő átruházására.
4.8. Amennyiben a Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó nem gyakorolja valamely a
Kivitelezési Szerződésből illetve az Adásvételi Szerződésből eredő jogot, az
kifejezett írásba foglalt jognyilatkozat hiányában nem jelent részéről
joglemondást.
5. Teljesítési határidők, kárveszély átszállása
5.1. A Vállalkozó köteles a Kivitelezési Szerződésben meghatározott szerelési
munkát a Kivitelezési Szerződésben meghatározott teljesítési időintervallumon
belül elvégezni.
A Vállalkozó fenti kötelezettségének előfeltételét képezi a mindkét fél által aláírt
Kivitelezési Szerződés, valamint az, hogy a Megrendelő eleget tegyen a 3.1.
pontban foglalt munkaterület átadási, továbbá a 6.1. pontban foglalt előlegfizetési
kötelezettségének.
5.2. A Vállalkozó köteles a kivitelezés megkezdését a Kivitelezési Szerződésben
meghatározott teljesítési időintervallumon belül legalább 24 órával korábban
jelezni a Megrendelő felé.
5.3. Az Eladó/Forgalmazó köteles a Vevő által megrendelt Saját Terméket az
Adásvételi Szerződésben meghatározott időpontig a Vevő részére átadni.
5.4. A kárveszély a Termékek Telepítési helyre történő leszállításával egyidejűleg
száll át a Megrendelőre illetve a Saját Termékek Vevő részére történő átadásával
egyidejűleg száll át a Vevőre.
6. Fizetési feltételek, költségviselés
6.1. A Megrendelő köteles a Kivitelezési Szerződésben foglalt Vállalkozói díjat a
Vállalkozó által kiállított előleg- és végszámlák ellenében – amennyiben a
Kivitelezési Szerződés eltérően nem rendelkezik – a jelen pontban rögzített
ütemezés szerint megfizetni a Vállalkozó részére a Vállalkozó számlán feltüntetett
pénzforgalmi számlájára történő banki átutalás útján vagy készpénzben:
A Vállalkozó jogosult a Kivitelezési Szerződés aláírásával egyidejűleg a Saját
Termékek árának megfelelő vállalkozói díj összegéről 8 napos fizetési határidővel
előlegszámlát kiállítani.
A Vállalkozó a teljesítést kizárólag az előlegszámla kiegyenlítését követően
köteles megkezdeni.
A Vállalkozó a Kivitelezési Szerződésben meghatározott szerelési munka
elvégzését követően, a Beüzemelési jegyzőkönyv aláírásával egyidejűleg jogosult
azonnali fizetési határidővel végszámlát kiállítani.
6.2. A Vállalkozói díj a Telepítési helyre a Kivitelezési Szerződésben meghatározott
számú kiszállást foglal magában. Amennyiben a Vállalkozónak fel nem róható
okból további kiszállás szükséges, a Vállalkozó az 1. sz. mellékletben foglaltak
szerinti költségtérítésre illetve ellenértékre jogosult.
6.3. Amennyiben a Vállalkozó az 5.2. pontban foglaltak szerinti időpontban a
Telepítési helyen a kivitelezést a Megrendelő érdekkörében felmerült okból nem
tudja megkezdeni, úgy az 1. sz. mellékletben foglalt kiszállási díjat abban az
esetben is köteles megfizetni a Vállalkozó részére, ha a Kivitelezési Szerződéstől
eláll.
6.4. Amennyiben a Fogyasztónak minősülő Megrendelő a 9.6.3. pontban foglaltak
szerint a Kivitelezési Szerződés teljesítésének megkezdését követően él
felmondási jogával, úgy az 1. sz. mellékletben foglalt kiszállási díjat és a
felmondás közléséig a kivitelezés során felhasználásra került Segédanyagok
ellenértékét köteles megfizetni a Vállalkozó részére.
6.5. A Vállalkozó az általa nyújtott szolgáltatásokért a Vállalkozói díjon túlmenően az
1. sz. mellékletben foglaltak szerint jogosult költségtérítésre illetve ellenértékre.
6.6. A Vállalkozó a Kivitelezési Szerződés létrejöttét megelőzően és azt követően a
jogviszony hatályának időtartama alatt bármikor jogosult a Megrendelő
kockázatelemzését elvégezni. Amennyiben a Vállalkozó a Megrendelő pénzügyi
helyzetét illetve fizetőképességét az elvégzett kockázatelemzés alapján
kockázatosnak ítéli, a Kivitelezési Szerződésből még pénzügyileg teljesítendő
részt egy összegben követelheti.
6.7. A Vállalkozó a Kivitelezési Szerződésben meghatározott szerelési munka során
általa beépített anyagok (ideértve különösen, de nem kizárólagosan a Saját
Termékeket) tulajdonjogát a Vállalkozói díj teljes kiegyenlítéséig fenntartja.
Amennyiben a Megrendelő a Vállalkozói díjat nem egyenlíti ki a 6.1. pontban
foglaltak szerint, úgy a Vállalkozó jogosult a Kivitelezési Szerződést felmondani,
és az általa telepített Termékeket a Megrendelő költségére és veszélyére
leszerelni. Ehhez a Megrendelő köteles a Vállalkozó részére a Telepítési helyre
bejárást biztosítani. A Vállalkozó nem köteles a leszerelést követően a
Telepítési hely eredeti állapotát visszaállítani. Ez esetben a
Megrendelő köteles megfizetni a Vállalkozó részére a Kivitelezési Szerződésben
foglalt munkadíj 150 %-át (egyszer a telepítés munkadíját, továbbá a leszerelés
munkadíjaként a telepítés munkadíjának 50%-át) és a Segédanyagok árát. A
Vállalkozó ezen igényét jogosult beszámítás útján rendezni, vagyis a Vállalkozó
részére megfizetendő összeget a Megrendelő által már megfizetett előlegből
visszatartani.
6.8. Amennyiben egy Megrendelő által jelzett hiba nem esik a jótállás/
kellékszavatosság/termékszavatosság körébe, úgy a Megrendelő köteles
megtéríteni a Vállalkozó Telepítési helyre történő kiszállásával kapcsolatos
költségeit az 1. sz. mellékletben foglaltak szerint, továbbá amennyiben a
Megrendelő felkéri a Vállalkozót a javításra, úgy a felek megállapodása szerinti
munkadíjat és az esetleges cserealkatrészek költségeit.
6.9. A Vevő köteles az Adásvételi Szerződésben foglalt Vételárat az
Eladó/Forgalmazó által kiállított számla ellenében a Saját Termék Vevő részére
történő átadását megelőzően megfizetni az Eladó/Forgalmazó részére.
Az Eladó/Forgalmazó a teljesítést kizárólag a számla kiegyenlítését követően
köteles megkezdeni.
7. Többletmunka, pótmunka
7.1. A Vállalkozó nem köteles olyan Többletmunka elvégzésére, amely munka nélkül
a Fűtési rendszer rendeltetésszerű használatra nem alkalmas ugyan, de annak
elvégzése a jelen ÁSZF értelmében a Megrendelő kötelezettségét képezi.
7.2. A Vállalkozó nem köteles Pótmunkát végezni.
8. Jótállás, Kellékszavatosság, Termékszavatosság, Kártérítési felelősség
Jelen pont alkalmazásában Vállalkozó alatt az Eladó/Forgalmazót is, míg
Megrendelő alatt a Vevőt is érteni kell.
8.1. JÓTÁLLÁS
8.1.1. A jótállásra vonatkozó jogszabályok:
• a Ptk.
• a Kormányrendelet2
• a Kormányrendelet3
• az NGM rendelet
8.1.2. A Vállalkozó által a Kormányrendelet2 alapján a Termékekre mint új tartós
fogyasztási cikkekre Fogyasztó részére nyújtandó kötelező jótállás időtartama az
alábbiak szerint alakul:
• 10.000,- Ft ≤ vételár ≤ 100.000,- Ft → 1 év
• 100.000,- Ft < vételár ≤ 250.000,- Ft → 2 év
• 250.000,- Ft < vételár → 3 év
A Vállalkozó által a Saját Termékekre a Fogyasztónak nem minősülő Megrendelő
részére nyújtandó jótállás időtartama egy év.
Ezen felül a gyártó a kompresszorra a telepítéstől számított 5 év, a BTS
puffertartály anyagminőségére 8 év, a Sanit és FUSION tartályok és a beltéri
egység anyagminőségére10 év önkéntes gyártói jótállást vállal (gyártói jótállás).
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállás időtartama a (Saját) Termék Megrendelő részére történő átadása, vagy
ha az üzembe helyezést a Vállakozó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe
helyezés napjával kezdődik.
Ha a Fogyasztó a Terméket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti
üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a Termék átadásának napja. A
Termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra
átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a Terméket a
hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
8.1.3. A kötelező jótállási kötelezettség teljesítése a Vállalkozót terheli, így a
Fogyasztó kötelező jótállás alapján fennálló igényét a Vállalkozónál érvényesítheti.
A Fogyasztó választása szerint kijavítás iránti igényét a Vállalkozó által a jótállási
jegyen feltüntetett javító szolgálatnál (szerviznél), vagy a hivatalos márkaszerviznél
közvetlenül is érvényesítheti.
8.1.4. A gyártói jótállás teljesítése a gyártót terheli, így a Megrendelő a gyártói
jótállás alapján fennálló igényét közvetlenül a gyártónál érvényesítheti.
8.1.5. Fogyasztói szerződés esetén a teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó
által felismert hibáról az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy az már a
teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a
hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
8.1.6. A Vállalkozó illetve a gyártó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben
mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
8.1.7. A jótállási igény nem érvényesíthető, azaz nem tartozik jótállás alá a hiba, ha
annak oka a Termék Megrendelő részére való átadását követően lépett fel, így
például, ha a hiba valamely alábbi körülmény következtében keletkezett:
• rendeltetésellenes használat, hibás vagy szakszerűtlen kezelés, a használati-
kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
• szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a
Vállalkozó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen
üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza),
• átalakítás, helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti
csapás vagy egyéb nem gyártási eredetű meghibásodás,
• nem a jótállási jegyen feltüntetett szerviz, vagy nem a hivatalos márkaszerviz
által a Terméken végzett bárminemű beavatkozás.
• a kopó alkatrészek rendeltetésszerű használatból eredő kopása.
8.1.8. A jótállási igény a Kivitelezési Szerződés illetve Adásvételi Szerződés alapján
megfizetendő ellenérték megfizetését igazoló bizonylat vagy - az általános forgalmi
adóról szóló törvény alapján kibocsátott számla vagy nyugta – Megrendelő általi
bemutatásával érvényesíthető.
8.1.9. A jótállási jogokat a (Saját) Termék tulajdonosa érvényesítheti. A felfedezett
hibát a hiba felfedezésétől számított legfeljebb kettő hónapon belül kell közölni.
8.1.10. A jótállás nem érinti a Megrendelő jogszabályból eredő egyéb – így
különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak
érvényesítését.
8.1.11. A Megrendelő (kötelező) jótállási igénye keretében elsősorban – választása
szerint – kijavítást, vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott igény
teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozónak/gyártónak a másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a (Saját) Termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a hiba
súlyát és az igény teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet.
8.1.12. Ha a Vállalkozó a (kötelező) jótállás szerint kért kijavítást, vagy a kicserélést
nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit
kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy a
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, akkor a Megrendelő - választása szerint -
a Vállalkozói Díj/Vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozó
költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a
szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
8.1.13. A Megrendelő a (kötelező) jótállás alatt a választott jótállási jogáról másikra
térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Vállalkozónak megfizetni,
kivéve, ha az áttérésre a Vállalkozó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt
volt.
8.1.14. A kijavítást, vagy kicserélést – a (Saját) Termék tulajdonságaira és a
Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül,
a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni.
8.1.15. Amennyiben a Fogyasztó a Termék meghibásodása miatt a vásárlástól
(üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a
Vállalkozó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem a Fogyasztó
kívánságára köteles a Terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza.
8.1.16. A (Saját) Terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a
kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni
arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
8.1.17. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a
Megrendelő a (Saját) Terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási
idő a jótállás keretében végzett javítás időtartamával meghosszabbodik, illetve a
jótállási idő a (Saját) Terméknek vagy a (Saját) Termék részének kicserélése
(kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) (Saját) Termékre (annak részére), valamint
a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A
kijavítás során a (Saját) Termékbe csak új alkatrész építhető be.
8.1.18. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
Vállalkozót/gyártót terhelik.
8.1.19. A Fogyasztó részére értékesített rögzített bekötésű, valamint a 10 kg-nál
súlyosabb, tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható
fogyasztási cikket az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az
üzemeltetés helyén nem végezhető el, akkor a le- és felszerelésről, valamint az el-
és visszaszállításról a Vállalkozó/gyártó gondoskodik.
8.1.20. Ha a jótállási időtartam alatt a Fogyasztó részére értékesített Termék első
alkalommal történő javítása során a Vállalkozó/gyártó részéről megállapítást nyer,
hogy a Termék nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a
Vállalkozó/gyártó köteles a Terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a Termék
cseréjére nincs lehetőség, a Vállalkozó/gyártó köteles a Fogyasztó által bemutatott,
a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi
adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett
vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
8.1.21. Ha a jótállási időtartam alatt a Fogyasztó részére értékesített Termék három
alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a Fogyasztó eltérő
rendelkezése hiányában -, valamint ha a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
alapján a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó
nem kívánja a Terméket a Vállalkozó/gyártó költségére kijavítani vagy mással
kijavíttatni, a Vállalkozó/gyártó köteles a Terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha
a Termék kicserélésére nincs lehetőség, a Vállalkozó/gyártó köteles a Fogyasztó
által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az
általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán -
feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
8.1.22. Ha a Fogyasztó részére értékesített Termék kijavítására a kijavítási igény
Vállalkozó/gyártó részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül
sor, - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a Vállalkozó/gyártó
köteles a Terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc
napon belül kicserélni. Ha a Termék cseréjére nincs lehetőség, a Vállalkozó/gyártó
köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő
eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
8.1.23. A Fogyasztó részére értékesített Termék üzembe helyezése és beállítása
nem tartozik a jótállási javítási kötelezettségek körébe, ezt a Fogyasztó
megrendelésére a szerviz külön díjtétel felszámítás ellenében vállalja, akkor is, ha
a Termék a kijelölt szerviz által kötelezően üzembe helyezendő és akkor is, ha a
szerviznek ugyan nincs üzembe helyezési kötelezettsége, de a Fogyasztó azt
megrendeli.
8.1.24. A hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolás a (Saját)
Termék műszaki állapotának romlását idézheti elő. Ez esetben a (Saját) Terméket
üzembe helyezése előtt át kell vizsgáltatni a biztonságos üzemeltetés érdekében.
Az átvizsgálás költsége szintén nem tartozik a jótállási kötelezettség körébe.
8.2. Kellékszavatosság
8.2.1. Hibásan teljesít a Vállalkozó, ha a (Saját) Termék a teljesítés időpontjában
nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi
követelményeknek.
8.2.2. A Megrendelő a hibás (Saját) Termék esetén kellékszavatosság alapján
választása szerint a Vállalkozótól (i) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve,
ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a
Vállalkozónak aránytalan többletköltséget eredményezne. Ha a Vállalkozó a
kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn
belül nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, akkor a Megrendelő (ii) az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, (iii) a hibát a Vállalkozó
költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy (iv) a szerződéstől
elállhat.
8.2.3. A választott kellékszavatossági jogról másikra át lehet térni, de az áttérés
költségét a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Forgalmazó
adott okot.
8.2.4. Kellékszavatossági igény érvényesítése során a Megrendelőnek kell
bizonyítania, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Fogyasztói szerződés esetén a teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó által
felismert hibáról az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy az már a teljesítés
időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba
jellegével összeegyeztethetetlen.
8.2.5. A Fogyasztó által felfedezett hibát a hiba felfedezésétől számított legfeljebb
kettő hónapon belül kell közölni. Fogyasztói szerződés esetén a kellékszavatossági
igény a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Nem számít bele az
elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot
rendeltetésszerűen nem tudja használni.
8.2.6. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a
kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni
arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
8.3. Termékszavatosság
8.3.1. Ha a Termék nem felel meg a gyártó által történt forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal, a Fogyasztó követelheti közvetlenül a
gyártótól, hogy a Megrendelő hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő
határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a
Terméket cserélje ki (termékszavatosság). A termékszavatosság tekintetében
gyártónak minősül a Termék gyártója és forgalmazója is.
8.3.2. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a
gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a
Fogyasztó felelős.
8.3.3. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a
Fogyasztónak kell bizonyítania.
8.3.4. A termékszavatossági igény az adott Termék gyártó által történő forgalomba
hozatalától számított kétéves jogvesztő határidőn belül érvényesíthető.
8.3.5. A termékszavatossági jogok a Termék mindenkori tulajdonosát illetik meg,
azaz a Termék tulajdonjogának átruházása esetén azokat az új tulajdonos
érvényesítheti a gyártóval szemben.
8.3.6. A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
• a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt
Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval
szemben érvényesíthető.
Egyéb tájékoztatás
A Vállalkozó a minőségi kifogás bejelentésekor az NGM rendelet 4. §-a szerint
köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak
másolatát haladéktalanul és igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére
bocsátani. A Vállalkozó, illetve a javítószolgálat (szerviz) a Termék javításra való
átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.
Ha a Vállalkozó a Fogyasztó szavatossági vagy kötelező jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az
igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez
fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a Fogyasztót.
A Vállalkozónak illetve a gyártónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást, vagy
kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, termékszavatossági
és jótállási igény, termékszavatossági és kellékszavatossági igény egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és
iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A
békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó előzetesen
a Vállalkozóval közvetlenül megkísérelje a jogvita rendezését.
A Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó székhelye szerint illetékes békéltető testület neve
és címe: Veszprém Vármegyei Békéltető Testület – 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
8.4. Kártérítési felelősség
8.4.1. A Fogyasztóval kötött szerződéseket kivéve a Vállalkozó a
szerződésszegésért való felelősségét kizárja, amely kizárás a Ptk. 6:152. §-ában
foglalt korlátozások figyelembevételével nem vonatkozik a szándékosan okozott,
továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító
szerződésszegésért való felelősségre.
9. Kivitelezési Szerződés / Adásvételi Szerződés időbeli hatálya és megszűnése
9.1. A Kivitelezési Szerződés illetve az Adásvételi Szerződés mindkét fél általi aláírás
napján lép hatályba.
9.2. A Kivitelezési Szerződés illetve az Adásvételi Szerződés a teljesítés és a
vállalkozói díj / vételár megfizetésének időpontjáig tartó határozott időtartamra jön
létre.
9.3. A Kivitelezési Szerződés illetve az Adásvételi Szerződés a teljesítéssel minden
további jogcselekmény nélkül megszűnik.
9.4. A Kivitelezési Szerződés illetve az Adásvételi Szerződés megszűnik a felek ilyen
irányú, írásba foglalt közös megegyezésével.
9.5. A Kivitelezési Szerződést illetve az Adásvételi Szerződést a Megrendelő illetve a
Vevő kizárólag a Kormányrendelet1-ben foglaltak szerint jogosult
elállás/felmondás útján megszüntetni, a Ptk. 6:249. §-ban foglalt általános elállási
illetve felmondási jog a Megrendelőt nem illeti meg.
9.6. A Fogyasztót a Kormányrendelet1-ben foglaltak szerint megillető elállási
illetve felmondási jog
9.6.1. A Fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult indoklás nélkül a Kivitelezési
Szerződés hatálybalépésének napjától számított 14. napig elállni a Kivitelezési
Szerződéstől, illetve ha a teljesítés megkezdődött, felmondani a szerződést.
A Fogyasztónak minősülő Vevő az Adásvételi Szerződés tárgyát képező Saját
Termék átvétele napjától számított 14. napig jogosult indoklás nélkül elállni az
Adásvételi Szerződéstől.
Az elállási/felmondási jog gyakorlása történhet a Kormányrendelet1 2. sz.
melléklete szerinti nyilatkozatmintával vagy egyéb olyan nyilatkozattal, amelyből
egyértelműen kitűnik az elállás/felmondás szándéka. Az elállást/felmondást
érvényesnek kell tekinteni, ha a Fogyasztónak minősülő Megrendelő/Vevő a nyitva
álló határidő lejárta előtt nyilatkozatát a szerződésben meghatározott
székhelycímre vagy e-mail címre elküldi.
9.6.2. Amennyiben a Fogyasztónak minősülő Megrendelő a Kormányrendelet1 19. §
(1) bekezdése alapján kifejezetten kérte a Vállakozót a teljesítésnek a Kivitelezési
Szerződés hatálybalépésének napjától számított 14. napon belüli megkezdésére,
úgy a teljesítés befejezését követően elállási illetve felmondási jogot nem
gyakorolhat.
A Fogyasztónak minősülő Megrendelő a Kormányrendelet1 29. § (1) bekezdés c)
pontja alapján sem jogosult a teljesítés befejezését követően elállási illetve
felmondási jog gyakorlására figyelemmel arra, hogy a kivitelezés során
felhasználásra kerülő Segédanyagokat egyértelműen a Fogyasztónak minősülő
Megrendelő személyére szabták.
9.6.3. Ha a teljesítés megkezdését követően a Fogyasztónak minősülő Megrendelő a
9.6.1. pontban meghatározott határidőn belül felmondja a Kivitelezési Szerződést,
köteles a felmondás Vállalkozóval való közlése időpontjáig teljesített
szolgáltatással/termékkel arányos díjat (ideértve különösen, de nem kizárólagosan
az 1. sz. mellékletben foglalt kiszállási díjat és a felmondás közléséig
felhasználásra került Segédanyagok ellenértékét) a Vállalkozó részére megfizetni,
ha a felmondási jog gyakorlására rendelkezésre álló határidőn belül megkezdett
teljesítésre kifejezetten a Fogyasztónak minősülő Megrendelő kérése alapján került
sor.
Amennyiben a Fogyasztónak minősülő Megrendelő a 9.6.1. pontban meghatározott
elállási/felmondási jogát érvényesen gyakorolta, a Kivitelezési Szerződés hatályát
veszti és a Fogyasztónak minősülő Megrendelő köteles a Termékeket a Vállalkozó
részére visszaszolgáltatni. A Vállalkozó az elállásról/felmondásról való
tudomásszerzéstől számított 14 napon belül köteles visszatéríteni a Fogyasztónak
minősülő Megrendelő által a Vállalkozó részére megfizetett Vállalkozói díj teljes
vagy az előző bekezdésben foglaltak szerint csökkentett összegét.
A Termék a beszerelés következtében postai küldeményként nem adható fel, a
visszaszolgáltatás 1. sz. mellékletben foglaltak szerinti költségét a Megrendelő
viseli. Amíg a Fogyasztónak minősülő Megrendelő nem szolgáltatta vissza
Termékeket a Vállalkozó részére, a Vállalkozó jogosult visszatartani az
elállás/felmondás következtében visszafizetendő összeget.
9.6.4. Amennyiben a Fogyasztónak minősülő Vevő a 9.6.1. pontban meghatározott
elállási/felmondási jogát érvényesen gyakorolta, az Adásvételi Szerződés hatályát
veszti és a Fogyasztónak minősülő Vevő köteles a Termékeket az
Eladó/Forgalmazó részére visszaszolgáltatni. Az Eladó/Forgalmazó az
elállásról/felmondásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül köteles
visszatéríteni a Fogyasztónak minősülő Vevő által az Eladó/Forgalmazó részére
megfizetett Vételár teljes összegét. A Fogyasztónak minősülő Vevő köteles a
Terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás/felmondás közlésétől számított
14 napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak/Forgalmazónak vagy az általa a
Termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A Termék
visszaküldésének közvetlen költségeit a Fogyasztónak minősülő Vevő viseli. Amíg
a Fogyasztónak minősülő Vevő nem szolgáltatta vissza Termékeket az
Eladó/Forgalmazó részére, az Eladó/Forgalmazó jogosult visszatartani az elállás
következtében visszafizetendő összeget.
9.6.5. A Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó a visszatérítés során az eredeti ügylet során
alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a
Fogyasztónak minősülő Megrendelő/Vevő más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja, amely visszatérítési mód alkalmazásából
kifolyólag őt semmilyen többletköltség nem terheli.
10. Vis maior
10.1. A Felek vis maiornak tekintik az olyan természeti vagy emberi eredetű
ellenállhatatlan erőt, a felek ellenőrzési körén kívül eső körülményt, amely
abszolút jellegű, az emberek számára elérhető eszközökkel el nem hárítható és
amelynek eredményeképpen a szerződések teljesítése – akár részlegesen vagy
időlegesen, akár teljesen vagy véglegesen – lehetetlenné válik.
A Felek vis maiornak minősítik különösen, de nem kizárólagosan az alábbiakat:
• bizonyos politikai-társadalmi események: háború, zavargás, polgári felkelés,
általános sztrájk
• bizonyos állami-hatósági intézkedések (embargó, bojkott, stb.)
• természeti katasztrófa (tűzvész, áradás, földrengés), járvány, pandémia
• alapanyaghiány
10.2. A vis maior esemény felmenti a Feleket a szerződéses kötelezettségeik
teljesítése alól.
10.3. A vis maior által akadályoztatott Fél a vis maior eset bekövetkezéséről, annak
mibenlétéről, várható időtartamáról, annak megszűnéséről minden lehetséges
eszközzel haladéktalanul, legkésőbb azonban 168 órán belül köteles értesíteni a
másik Felet. Az értesítési kötelezettség elmulasztása esetén a Fél a vis maior
helyzetre nem hivatkozhat.
10.4. A vis maior okozta akadályoztatás időtartamával a
Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó teljesítési határideje meghosszabbodik.
10.5. Abban az esetben, ha a vis maior esemény több mint 90 napon keresztül
fennállna, bármelyik Fél jogosult felmondani, illetve elállni a Kivitelezési
Szerződéstől illetve az Adásvételi Szerződéstől.
11. Titoktartás
11.1. Az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény (a továbbiakban Üttv.) 1.
§-a értelmében a jelen ÁSZF-ben hivatkozott Kivitelezési Szerződések illetve
Adásvételi Szerződések alkalmazásában "üzleti titok" a gazdasági
tevékenységhez kapcsolódó, titkos - egészben, vagy elemeinek összességeként
nem közismert vagy az érintett gazdasági tevékenységet végző személyek
számára nem könnyen hozzáférhető -, ennélfogva vagyoni értékkel bíró olyan
tény, tájékoztatás, egyéb adat és az azokból készült összeállítás, amelynek a
titokban tartása érdekében a titok jogosultja az adott helyzetben általában
elvárható magatartást tanúsítja, továbbá "védett ismeret" (know-how) az üzleti
titoknak minősülő, azonosításra alkalmas módon rögzített, műszaki, gazdasági
vagy szervezési ismeret, megoldás, tapasztalat vagy ezek összeállítása.
Az "üzleti titok" és a "védett ismeret" (know-how) a továbbiakban együtt "titkos és
védett információ".
A Felek rögzítik, hogy a fentieken túlmenően a jelen ÁSZF-ben hivatkozott
Kivitelezési Szerződések illetve Adásvételi Szerződések alkalmazásában a "titkos
és védett információ" kifejezés különösen, de nem kizárólagosan az alábbi
információkat foglalja magában:
• a Vállalkozóra/Eladóra/Forgalmazóra illetve működési körére vonatkozó vagy
azzal kapcsolatos minden olyan általánosan nem ismert, közkinccsé még nem
vált információ, amit a Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó hozott létre, fedezett fel,
fejlesztett ki, szerzett meg vagy másként a tudomására jutott
• a Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó tulajdonában álló illetve vele kapcsolatos
szerzői jogok, eljárások, módszerek, valamint bármely más szellemi vagy ipari
tulajdon, minden korábbi átdolgozással együtt.
• a Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó munkavállalóira, szerződéses partnereire,
vagy a Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó ezekkel való kapcsolatára vonatkozó,
továbbá minden olyan információ, ami a Vállalkozó – akár létező, akár
létrehozni kívánt – projektjeire, üzleti vagy marketing stratégiájára,
módszereire vagy gyakorlatára, illetve a Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó
pénzügyi kapcsolataira vonatkozik.
11.2. A Megrendelő/Vevő kötelezettséget vállal arra vonatkozóan, hogy a jelen a
jelen ÁSZF-ben hivatkozott Kivitelezési Szerződésen illetve Adásvételi
Szerződésen alapuló jogviszony fennállása alatt, továbbá annak bármely okból
történő megszűnését követően korlátlan ideig, sem közvetlenül, sem pedig
közvetve, semmilyen módon és semmiféle célból a
Vállalkozót/Eladót/Forgalmazót érintő "titkos és védett információt" nem használ
fel és nem hoz nyilvánosságra, illetve azok felhasználását és nyilvánosságra
hozatalát, az azokhoz való hozzáférést nem teszi lehetővé, azokat nem közli
semmilyen harmadik személlyel.
11.3. A 11.2. pontban meghatározott kötelezettségek érintetlenül hagyása mellett, a
Megrendelő/Vevő kötelezettséget vállal arra vonatkozóan, hogy soha nem másol
vagy reprodukál semmilyen a Vállalkozót/Eladót/Forgalmazót érintő "titkos és
védett információt", illetve nem tárol ilyen információt semmilyen eszközön, kivéve
és kizárólag olyan mértékben, amennyiben ez a jogviszonyból eredő
kötelezettségeinek teljesítéséhez szükséges.
11.4. Az üzleti titokhoz fűződő jog megsértése esetén a Megrendelő/Vevő köteles a
Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó kárát megtéríteni. A Megrendelő kártérítési
kötelezettsége nem érinti a Vállalkozónak/Eladónak/Forgalmazónak az Üttv-ben
foglaltak szerinti jogait, igényérvényesítési lehetőségeit.
12. Alkalmazandó jog, bírósági illetékesség
12.1. A jelen ÁSZF-re, továbbá az abban hivatkozott Kivitelezési Szerződésekre
illetve Adásvételi Szerződésekre a magyar jog az irányadó.
12.2. A jelen ÁSZF-ben, továbbá az abban hivatkozott Kivitelezési Szerződésekben
illetve Adásvételi Szerződésekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint az egyéb vonatkozó magyar
jogszabályok rendelkezései irányadóak.
12.3. Amennyiben a Fogyasztónak minősülő Megrendelő/Vevő fogyasztói jogainak
megsértését vagy ennek veszélyét észleli, illetve egyéb okból kifogásolja a
Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó eljárását, úgy panaszával az ügyfélszolgálatához
fordulhat az alábbi elérhetőségeken:
E-mail: info@domusa / domusahungary@gmail.com / info@dspellet.eu /
info@dsenergia.eu
Telefonszám: +36-87-884-044
Telefonos ügyfélszolgálat nyitvatartás: hétköznapokon 9:00 – 16:00
A Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó a bejelentett szóbeli panaszt haladéktalanul
megvizsgálja, és – amennyiben lehetséges – intézkedik annak orvoslása
érdekében; amennyiben a panasz azonnal nem intézhető el, vagy ha a Fogyasztó
a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy a Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó a
fogyasztói panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a fogyasztóvédelmi
törvénynek megfelelően 3 évig őriz meg, és annak egy példányát a fogyasztónak
átadja.
A Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó az írásbeli panaszt legkésőbb 30 napon belül
írásban, érdemben megválaszolja, a panaszt elutasító döntését írásban indokolja.
12.4. Felek a jelen ÁSZF-ből, továbbá az abban hivatkozott Kivitelezési
Szerződésekből illetve Adásvételi Szerződésekből eredő jogvitáikat békés úton,
peren kívül kötelesek rendezni. Ennek eredménytelensége esetén a Felek – a
mindenkori jogszabályban meghatározott pertárgyértéktől függően – alávetik
magukat a Veszprémi Járásbíróság illetve a Veszprémi Törvényszék kizárólagos
illetékességének. Az illetékességi kikötés Fogyasztóval kötött szerződés esetén
nem alkalmazandó.
13. Vegyes rendelkezések
13.1. Felek megállapodnak abban, hogy a jelen ÁSZF-ben hivatkozott Kivitelezési
Szerződések illetve Adásvételi Szerződések megkötése elsősorban az
ESZERZODES.HU rendszer igénybevételével elektronikus úton történik.
A szerződéskötéshez alkalmazott, távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő
eszközök használatával kapcsolatban a Megrendelőt/Vevőt többletköltség nem
terheli.
A Ptk. 6:82. §-ára figyelemmel a Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó tájékoztatja a
Megrendelőt/Vevőt, hogy
• a szerződéskötés technikai lépései a www.eszerzodes.hu oldalon
megtalálhatók,
• a megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, minden
esetben tárolásra kerül az ESZERZODES.HU rendszerben illetve a
Vállalkozónál/Eladónál/ Forgalmazónál
• a szerződés minden esetben e-mailben előzetesen kiküldésre kerül a
Megrendelő/Vevő részére, aláírásra csak az egyeztetések alapján
véglegesített változat kerül
• a szerződés nyelve a magyar
• a Vállalkozó/Eladó/Forgalmazó semmilyen magatartási kódexhez nem
csatlakozott
A jelen ÁSZF a Kivitelezési Szerződés illetve Adásvételi Szerződés
mellékleteként a Megrendelő/Vevő részére megküldésre kerül.
13.2. A Felek kölcsönösen kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen ÁSZF-ben,
továbbá az abban hivatkozott Kivitelezési Szerződésekben illetve Adásvételi
Szerződésekben meghatározott adataikban bekövetkezett változásról egymást a
változás nyilvántartásba vételétől számított nyolc (8) napon belül írásban értesítik.
13.3. Felek megállapodnak abban, hogy a jelen ÁSZF-ben hivatkozott Kivitelezési
Szerződések illetve Adásvételi Szerződések kizárólag a felek írásba foglalt közös
megegyezésével, az adott szerződéssel azonos formai szabályok szerint
módosítható, a szóbeli vagy ráutaló magatartással történő szerződésmódosítás
lehetőségét kifejezetten kizárják.
13.4. Felek megállapodnak abban, hogy a jelen ÁSZF-ben hivatkozott Kivitelezési
Szerződések illetve Adásvételi Szerződések módosításával és megszüntetésével
kapcsolatos bármely nyilatkozat kizárólag írásban érvényes, amelyet felek
tértivevény különszolgáltatással feladott postai könyvelt küldemény útján
kötelesek egymással közölni.
Az adott szerződésben feltüntetett, vagy annak megváltozása esetén a Felek által
írásban bejelentett egyéb címre történő postai kézbesítés eredményes vagy
eredménytelen voltának kockázata kizárólag a címzettet terheli.
Ennek megfelelően az egymáshoz intézett jognyilatkozatok kézbesítettnek
tekintendők,
• ha a címzett átvette, az átvétel időpontjában
• ha a címzett az átvételt megtagadta, a kézbesítés megkísérlésének
időpontjában
• ha a küldemény „nem kereste”, „címzett ismeretlen”, „elkötözött”, „cím nem
azonosítható” vagy „kézbesítés akadályozott” jelzéssel érkezett vissza, a
kézbesítés első megkísérlését követő 5. (ötödik) munkanapon
13.5. Felek megállapodnak abban, hogy a jelen ÁSZF-ben hivatkozott Kivitelezési
Szerződések illetve Adásvételi Szerződések teljesítésével kapcsolatos operatív
ügyintézést elsősorban e-mail útján intézik. Az e-mail útján küldött nyilatkozatok
kizárólag abban az esetben és időpontban minősülnek kézbesítettnek,
amennyiben és amikor a címzett fél az e-mail megérkeztét írásban visszaigazolja.
13.6. A Vállalkozó a Megrendelő általános szerződési feltételeinek alkalmazását
kizárja. A Megrendelő a Kivitelezési Szerződés illetve az Adásvételi Szerződés
aláírásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy a létrejövő jogviszonyra kizárólag
jelen ÁSZF rendelkezései irányadók.
13.7. A Megrendelő a Kivitelezési Szerződés illetve az Adásvételi Szerződés
aláírásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vállalkozó a mindenkor érvényes
Adatkezelési Szabályzata szerint kezelje a szerződéskötés során megadott
személyes adatait, a szerződés teljesítése és az azzal kapcsolatos esetleges
igényérvényesítés érdekében.
Alsóörs, 2020.01.01.
DS Optim Kft.
képviseli:
Baráth Gergely
ügyvezető
1. sz. melléklet
DÍJJEGYZÉK
● Sürgősségi felár (2 héten belüli kivitelezés): 300.000,- Ft + ÁFA
● Hétvégi ügyeleti díj (technikai segítségnyújtás hétvégén is 09:00-17:00 között):
100.000,- Ft + ÁFA / év
● Kiterjesztett jótállás (+2 év): 400.000,- Ft + ÁFA
● Helyszíni felmérési díj 30 000 Ft + ÁFA és 180,- Ft / km + ÁFA
● Kiszállási díj: raklap tétel díj TLS / Palletways aktuális árszabása lapaján 25-
45.000 Ft + áfa / GLS / DHL aktuális árlista alapján 2000-4500 + áfa / tétel
● Fogyasztói elállás/felmondás esetén a Termék visszaszolgáltatásának
(Vállalkozó általi leszerelésének és elszállításának) díja: 150.000 Ft + áfa/
helyszín